Jótállás és szerviz
A szervizelésről a III. pontban írunk bővebben.
I. Szavatosság
- Kereskedő az általa értékesített Termékek tekintetében kellékszavatosságot vállal. A Kereskedő szavatolja a Vásárlónak, hogy a Termék az átadáskor sérülésmentes. A Kereskedő szavatolja továbbá, hogy a Termék Vásárló általi átvételének időpontjában:
- rendelkezik mindazon jellemzőkkel, melyeket a Kereskedő vagy a gyártó általi leírás tartalmaz,
- a megfelelő mennyiségben kerül leszállításra,
- megfelel a jogszabályi előírásoknak.
- Ha a Termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a jelen ÁSZF-ben, a Szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi és mennyiségi követelményeknek, úgy a Kereskedő hibásan teljesít.
- A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Kereskedővel közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.
- Amennyiben a hibás teljesítés a Termék hibája miatt következett be, úgy a Vásárló jogosult arra, hogy
- a Termék kijavítását vagy kicserélését kérje a Kereskedőtől, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha a Kereskedőnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a Termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet vagy
- a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Kereskedő költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy
- a Szerződéstől elállhat, ha a Kereskedő a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
- Amennyiben a hibás teljesítés a nem megfelelő mennyiség vagy téves Termék szállítása okán következett be, úgy a Vásárló jogosult arra, hogy a rendelésnek megfelelő Termék szállítását igényelje a megfelelő mennyiségben vagy jogosult elállni a Szerződéstől.
- A Kereskedő vállalja, hogy a Terméket saját költségére elszállítja és a megrendelés során megadott szállítási címre a megfelelő Terméket ismét kiszállítja, amennyiben
- a hibás teljesítés a Termék hibája miatt következett be, és a Vásárló a Termék kicserélését igényelte,
- a hibás teljesítés a nem megfelelő mennyiségű Termék szállítása miatt következett be, és a Vásárló a megfelelő mennyiségű Termék szállítását igényli,
- a hibás teljesítés a nem megfelelő Termék szállítása miatt következett be, és a Vásárló a megfelelő Termék szállítását igényli.
- A kijavítással vagy kicseréléssel a kijavított, illetőleg a kicserélt Termék vagy alkotórész tekintetében a szavatossági határidő újból kezdődik.
- Amennyiben a Vásárló szavatossági igényt kíván érvényesíteni, úgy a szavatossági igényt a Kereskedő ügyfélszolgálatának címére, illetőleg e-mail címére küldheti meg. Az igényérvényesítés során a Vásárló köteles megjelölni a megrendelés azonosítószámát, valamint azt, hogy mely szavatossági igényt választja. Amennyiben a Vásárló a Szerződéstől eláll, úgy arra az ÁSZF 2. számú függeléke szerinti a Honlapról letölthető formanyomtatványt is jogosult használni.
- Hibás teljesítéssel kapcsolatban szavatossági igényt nem lehet érvényesíteni, ha a Vásárló a Termék hibájával tisztában volt, mielőtt átvette a Terméket vagy az adott hibát a Vásárló okozta.
- A szavatosságvállalás a Termékek Vásárló általi átvételétől számított 12 (tizenkettő) hónapig tart. Az érintett Termék kicserélésével a szavatosság újból kezdődik.
II. Fogyasztókra vonatkozó rendelkezések
- Amennyiben a Vásárló egyúttal Fogyasztónak is minősül (a jelen rész alkalmazásában: „Fogyasztó”), úgy a Felek között megkötött Szerződés fogyasztói szerződésnek minősül. A fogyasztói szerződésekre az ÁSZF rendelkezéseit a jelen részben megjelölt rendelkezésekkel együttesen kell értelmezni.
- Kellékszavatosság
- Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a Termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
- Kellékszavatossági igény érvényesítése során a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
- A Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el, azaz a szavatosságvállalás a Termékek Fogyasztó általi átvételétől számított 24 (huszonnégy) hónapig tart.
- Termékszavatosság
- A Fogyasztó követelheti a Termék gyártójától, hogy a Termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a Terméket cserélje ki. A Termék akkor hibás, ha nem felel meg a Terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- A jelen pont alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója, azaz a Kereskedő is.
- A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval, illetőleg a Kereskedéssel közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó flelős.
- A gyártót, illetőleg a Kereskedőt a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 24 (huszonnégy) hónapig terheli.
- Elállás a Szerződéstől (1. számú függelék – Elállási mintatájékoztató)
- A Fogyasztó jogosult a Szerződéstől a Termékek kézhezvételét követő 14 (tizennégy) naptári napon belül indoklás nélkül elállni.
- Amennyiben a Fogyasztó el kíván állni, úgy ezen igényét a Kereskedő ügyfélszolgálatának címére, illetőleg e-mail címére küldheti meg. A bejelentés során a Fogyasztó köteles megjelölni a megrendelés azonosítószámát, valamint köteles egyértelműen rögzíteni az elállás tényét. Amennyiben a Fogyasztó a Szerződéstől eláll, úgy arra az ÁSZF 2. számú függeléke szerinti, a Honlapról is letölthető formanyomtatványt is jogosult használni.
- Elállás esetén a Fogyasztó
- a Termékek átvételét megtagadja,
- a Termékeket visszaadja a kiszállítást végző személynek (futár) vagy
- a Termékeket saját költségén visszajuttatja a Kereskedő ügyfélszolgálatának címére.
- A VII/4.3.3. pont szerinti elállás esetén a Fogyasztó köteles a Terméket saját költségén visszajuttatni a Kereskedő részére az elállás közlését követő 14 (tizennégy) napon belül.
- Elállás esetén a Kereskedő vállalja, hogy a megrendelt Termékek vételárát – amennyiben az megfizetésre került - az elállásra vonatkozó nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Fogyasztó részére. Utánvéttel történő fizetés esetén a Kereskedő felveszi a kapcsolatot a Fogyasztóval a visszatérítéshez szükséges banki adatok megszerzése érdekében.
- A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy bizonyos Termékek (pl. fülhallgató, elektromos fogkefe, kisállatetető és -itató termékek) esetén egészségügyi és higiéniai okokból elállási jogával nem jogosult élni, amennyiben azokat felbontotta vagy azok csomagolása sérült.
- A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Kereskedő jogosult a Termék vételárát mindaddig visszatartani, amíg nem kapja vissza a Terméket.
- Jótállás
- Kereskedő az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: „Jótállási rendelet”)alapján egyes Termékek tekintetében jótállásra kötelezett.
- Kereskedő a jótállást igazoló jótállási jegyet köteles a Termékkel együtt becsomagolni és azt a Termékkel együtt átadni a Fogyasztónak.
- A jótállás a Jótállási rendelet 1. számú mellékletében megjelölt, tartós fogyasztási cikknek minősülő Termékekre vonatkozik.
- A jótállás időtartama a jótállási jegyen feltüntetett időtartam, de legalább a Jótállási rendeletben meghatározott időtartam.
- A Kereskedő abban az esetben mentesül a felelősség alól felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba a Termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza. Nem tartozik a jótállás körébe a hiba, ha az a Fogyasztónak felróható okból – például: szakszerűtlen tárolás, nem a rendeltetésnek megfelelő használat – következett be.
- Jótállás körébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó választása szerint:
- a Termék kijavítását vagy kicserélését kérje a Kereskedőtől, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Kereskedőnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a Termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet vagy
- a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Kereskedő költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy
- a Szerződéstől elállhat, ha a Kereskedő a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
- A Kereskedő jogosult egyoldalúan a jelen, VII/5. pont szerinti feltételeknél a Fogyasztó számára kedvezőbb feltételeket, például hosszabb jótállási időt biztosítani.
- A Kereskedő jogosult a Termék egyes alkotórészeire külön is jótállást biztosítani.
- Párhuzamos fogyasztói igények
- Kellékszavatossági igény és jótállás igény, valamint termékszavatossági igény és jótállási igény ugyanazon hiba tekintetében, egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthető. Amennyiben nem egyértelmű, hogy a Fogyasztó kellékszavatossági igényt, termékszavatossági igényt vagy jótállási igényt érvényesít, úgy a Kereskedő a Fogyasztó számára kedvezőbb módon értékeli az igénybejelentést.
- Vitarendezés
- A Fogyasztó fogyasztói jogvita esetén – a XI. részben megjelölt vitarendezési fórumok igénybevételén túlmenően - jogosult a lakóhelye szerinti illetékes megyei békéltető testülethez fordulni. A Kereskedő tájékoztatja a Fogyasztót, hogy a tanács döntésének ezzel ellenkező nyilatkozat hiányában nem veti alá magát.
- Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztónak minősülő Fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken [https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show] keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
- A Fogyasztónak ehhez regisztrálnia kell, továbbá hiánytalanul ki kell töltenie az eljáráshoz kapcsolódó kérelmet, majd azt elektronikusan kell megküldenie Békéltető Testület részére a platformon keresztül.
- Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
- A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról lásd még az ÁSZF 3. számú függeléke szerinti mintatájékoztatót.
III. Szervizelésre vonatkozó információk
Szervizelés előtt
A gyorsabb ügyintézés érdekében, szervizbe juttatás előtt gondoskodjon az alábbiakról:
A visszajuttatni kívánt termékhez kérjük mellékelje:
További teendők okostelefonok leadása előtt:
Fontos, hogy a telefonok szoftveres védelmét a szervizbe adás előtt kapcsolják ki, hogy kollégáink bevizsgálhassák azokat. Ennek feltételei:
- minden fiókból való kijelentkezés (Google fiók, MI)
- az alkalmazás zárolások és képernyőzárak megszüntetése
- a gyári állapotra történő visszaállítás önmagában nem elegendő.
- Kérjük, ügyeljen rá, hogy a csomagolás megvédje a készüléket és tartozékait. Fizetős javítás esetén – amennyiben bevizsgálás szükséges – a bevizsgálás díját a javítás megkezdése előtt ki kell egyenlítenie. Fizetős javítás esetén a postai visszaküldés díja 990Ft.
Az átvétel során nem tapasztalható károsodások rögzítésének hiánya nem zárja ki azok átvételkori meglétét. Az ilyen esetekben a nem rendeltetésszerű használatból kifolyólag (pl. fizikai sérülés) a garanciális javítás elutasítható. Kérjük, szervizelés előtt – amennyiben lehetséges – a fontos adataikról készítsenek mentést! Az átvett termék memóriájában, valamint a termékkel átvett adathordozókon lévő adatokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
A mobiltelefonok szervizelése:
- A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén, illetőleg a TMX Mobile Solution Szerviz Kft., mint javítószolgálat által a www.tmx.hu/services/ webhelyen megjelölt szervizekben közvetlenül is érvényesítheti.
- Az egyszerűbb ügyéntézés érdekében javasoljuk a www.tmx.hu/services/ webhelyen feltűntetett szervizek felkeresését
- A bevizsgálás menete miatt érdemes a hivatalos szervizhez, a TMX Mobile Solutions Kft. -hez fordulni, a háztól-házig szolgáltatást kérve.*
*A TMX Mobile Solutions Kft. az okostelefonok és a Mystical Hungary Kft. által forgalmazott okoseszközök szerviz szolgáltatását végzi.
ECO termékek (okoseszközök kivéve az okostelevíziók és okostelefonok)
A Mystical Hungary Kft. által forgalmazott termékekre vonatkozó információk
- A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén, illetőleg a TMX Mobile Solution Szerviz Kft., mint javítószolgálat által a www.tmx.hu/services/ webhelyen megjelölt szervizekben közvetlenül is érvényesítheti.
- Az egyszerűbb ügyéntézés érdekében javasoljuk a www.tmx.hu/services/ webhelyen feltűntetett szervizek felkeresését
- A bevizsgálás menete miatt érdemes a hivatalos szervizhez, a TMX Mobile Solutions Kft. -hez fordulni, a háztól-házig szolgáltatást kérve.*
*A TMX Mobile Solutions Kft. az okostelefonok és a Mystical Hungary Kft. által forgalmazott okoseszközök szerviz szolgáltatását végzi.
A televíziókészülékek szervizelése
A fogyasztó kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén is érvényesítheti.
A fentieken felül javításra szoruló, hibás készüléket a fogyasztó a következő szerviz helyszíneken adhatja le, a gyorsabb ügyintézéshez ezeket ajánljuk:
- TMX Mobile Solution Szerviz Kft.-nél (weboldal: www.tmx.hu/services/; cím: Budaörs, Kinizsi u. 2/b, 2040; e-mail cím: info@tmx.hu) háztól-házig történő futárszolgáltatással. FONTOS, hogy ebben az esetben a hibás készülék megfelelő csomagolásáról a fogyasztónak kell gondoskodnia • a TMX szaküzletekben országszerte (a szaküzletek listája a https://www.tmx.hu/tmx-stores oldalon érhető el)
- az Extreme Digital szaküzletekben országszerte (a szaküzletek listája a www.edigital.hu/ oldalon érhető el)
1. sz. függelék – Elállási mintatájékoztató
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szerződéstől.
Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Rolv Group - Mi-Home.hu Ügyfélszolgálat (postacím: 05-800 PRUSZKÓW TRAKTOWA 6. Lengyelország ; telefonszám: +061-445-0341; e-mail cím: info@mi-home.hu). Ebből a célból felhasználhatja a 3. számú függelék szerinti elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A terméket Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét – azaz a megrendelés leadáskor feltüntetett fuvarozási költséget - Ön viseli.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
2. sz. függelék – Elállási/felmondási nyilatkozatminta mintatájékoztató
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Rolv Group - Mi-Home.hu Ügyfélszolgálat (postacím: 05-800 PRUSZKÓW TRAKTOWA 6., Lengyelország ; telefonszám: +061-445-0341; e-mail cím: info@mi-home.hu )
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Megrendelés azonosítószáma:
Átvétel időpontja:
A fogyasztó(k)/vásárló(k) neve:
A fogyasztó(k)/vásárló(k) címe:
A fogyasztó(k)/vásárló(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
3. sz. függelék – A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Rolv Group Sp. Z. O. O. (székhely: 05-800 Pruszków, Traktowa 6., Lengyelország; cégjegyzékszám: 0000387535; rövid cégnév: Rolv Group; képviseli: Leszek Marek Sowiński) hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Rolv Group (székhely: 05-800 Pruszków, Traktowa 6., Lengyelország; cégjegyzékszám: 0000387535; képviseli: Leszek Marek Sowiński) vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Rolv Group (székhely: 05-800 Pruszków, Traktowa 6., Lengyelország; cégjegyzékszám: 0000387535; képviseli: Leszek Marek Sowiński) jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Önt az átadott jótállási jegyen feltüntetett határidőben a kellékszavatosságra vonatkozó jogosultságok illetik meg.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Jótállás időtartama ECO termékek esetén:
- 10.000,- Ft – t elérő, de 100.000,- Ft-t meg nem haladó bruttó vételár esetén 1 év;
- 100.000,- Ft-t meghaladó, de 250.000,- Ft-t meg nem haladó bruttó vételár esetén 2 év;
- 250.000,- Ft feletti bruttó vételár esetén pedig 3 év.
Jótállás időtartama okostelefonoknál:
- 10.000,- Ft – t elérő, de 100.000,- Ft-t meg nem haladó bruttó vételár esetén 2 év;
- 100.000,- Ft-t meghaladó, de 250.000,- Ft-t meg nem haladó bruttó vételár esetén 2 év;
- 250.000,- Ft feletti bruttó vételár esetén pedig 3 év.