Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

A Rolv Group Sp. Z. O. O. (székhely: 05-800 Pruszków, Traktowa 6., Lengyelország; cégjegyzékszám: 0000387535; Magyarországon bejegyzett adószám: HU30547874; képviseli: Leszek Marek Sowiński) 2021.11.08 napjától a visszavonásig vagy módosításig hatályos Általános Szerződési Feltételei (a továbbiakban: ÁSZF):

I. Értelmező rendelkezések

  1. Kereskedő: a Rolv Group Sp. Z. O. O. (székhely: 05-800 Pruszków, Traktowa 6., Lengyelország; cégjegyzékszám: 0000387535; Magyarországon bejegyzett adószám: HU30547874; képviseli: Leszek Marek Sowiński).
  2. Vásárló: A Szerződésben rögzített, hiteles adatok szerint azonosított, a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelően működő jogi személy vagy jogi személyiség nélküli egyéb szervezet, mely szerződéskötési képességgel és jogosultsággal rendelkező képviselővel jár el vagy a Szerződésben rögzített, hiteles adatok szerint azonosított, Magyarország jogszabályai szerint cselekvőképes, nagykorú természetes személy.
  3. Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy Vásárló.
  4. Felek, Szerződő felek: Kereskedő és Vásárló együttesen.
  5. Honlap: A Kereskedő által üzemeltett https://mi-home.hu weboldal, mely az internetes áruházat is magába foglalja.
  6. Regisztráció: a Honlapon a Vásárlónak a Kereskedő által megadni kért adatokkal történő regisztrációja, a Honlapon Felhasználói fiók létrehozása.
  7. Felhasználói fiók: a Regisztrációval a Honlapon létrehozott, a Vásárlóhoz kötődő, egyedi jelszóval védett fiók, melyhez e-mail cím mint egyedi felhasználónév tartozik.
  8. Ptk.: A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény.
  9. Termék, Termékek: a Kereskedő által a Honlapon árusított egy vagy több termék.
  10. Szerződéskötés: a Szerződés megkötésének II. részben leírt folyamata.
  11. Szerződés: A Ptk. 6. könyve szabályai szerint távollévők között, a Termék tárgyában megkötött egyedi adásvételi szerződés, melyre a jelen ÁSZF rendelkezései is vonatkoznak.
  12. Adatkezelési szabályzat: a Kereskedő által a személyes adatok kezelésére alkalmazott szabályok.

A jelen ÁSZF célja a Kereskedő Termékeinek elektronikus kereskedelmével kapcsolatos feltételeinek meghatározása.

II. Megrendelés leadása, Szerződéskötés

  1. A megrendelni kívánt Termék részletes jellemzőiről, áráról, a Vásárló a Termék nevére vagy a Terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.
  2. A Vásárló a Terméket a „Kosárba” gomb kiválasztásával virtuális bevásárlókosarába helyezi, melyet követően értesítést kap arról, hogy a Termék a kosárba került. Amennyiben a Termék nem érhető el a Kereskedőnél, úgy a „Kosárba” gomb kiválasztása nem lehetséges.
  3. A Vásárló a Termék kosárba helyezését követően dönthet arról, hogy folytatja-e a vásárlást, és további Termékeket helyez a kosárba vagy megrendelést ad le a kosárba helyezett Termékekre.
  4. A vásárlás folytatása a Termékeket tartalmazó oldalak valamelyikének kiválasztásával történhet.
  5. A kosár felületen a Vásárló ellenőrizheti kosarának tartalmát. A kosár oldalon módosítani tudja a megrendelést, és tételt tud törölni a kosárból, továbbá ezen a felületen lehetséges azonos Termékből több darabra történő megrendelés leadása is.
  6. A Vásárló a kosárba helyezett Termékekre a kosár felületen „Tovább a pénztárhoz” gomb kiválasztásával kezdeményezheti a megrendelés leadását. Amennyiben a Regisztráció megtörtént, úgy a Vásárló bejelentkezhet Felhasználói fiókjába, illetve lehetősége van Regisztráció nélkül is vásárolni.
  7. Amennyiben a Vásárló Regisztráció nélkül kíván vásárolni, úgy a megrendelés leadásához az alábbi adatokat köteles megadni:
    1. Természetes személy Vásárló esetén:
      1. Vezetéknév,
      2. Keresztnév,
      3. Szállítási cím, ország, település, utca, házszám, egyéb címadat (pl. emelet, ajtószám), irányítószám megadásával,
      4. Amennyiben a szállítási címtől eltér, úgy számlázási cím, ország, település, utca, házszám, egyéb címadat (pl. emelet, ajtószám), irányítószám megadásával,
      5. E-mail cím,
      6. Telefonszám.
    2. Jogi személy vagy jogi személyiség nélküli egyéb szervezetnek minősülő Vásárló esetén:
      1. A jogi személy vagy jogi személyiség nélküli egyéb szervezet neve,
      2. A jogi személy vagy jogi személyiség nélküli egyéb szervezet adószáma,
      3. Szállítási cím, ország, település, utca, házszám, egyéb címadat (pl. emelet, ajtószám), irányítószám megadásával,
      4. Amennyiben a szállítási címtől eltér, úgy számlázási cím, ország, település, utca, házszám, egyéb címadat (pl. emelet, ajtószám), irányítószám megadásával,
      5. A jogi személy vagy jogi személyiség nélküli egyéb szervezet e-mail címe,
      6. A jogi személy vagy jogi személyiség nélküli egyéb szervezet telefonszáma.
  8. Amennyiben a Vásárló Regisztrációval rendelkezik, úgy a bejelentkezést követően a rendszer a II/7. pont szerinti adatokat a Regisztráció során megadott adatokkal feltölti.
  9. A Vásárló a kosár felületen választhatja ki a szállítási és fizetési módot. A lapfülön a Vásárlónak lehetősége van ellenőrizni a kosár tartalmát, a szállítási és egyéb költségeket tételenként, valamint a megrendelés végösszegét.
  10. A Vásárló az alábbi fizetési módok közül választhat:
    1. Bankkártyás fizetés,
    2. Utánvét esetén készpénzes vagy bankkártyás fizetés,
    3. Banki átutalás.
  11. A Vásárló az alábbi szállítási módok közül választhat, melyeknek árai:
    1. Házhozszállítás: 15.000 Ft végösszegű vásálásnál ingyenes, 15.000 Ft alatti végösszegű vásárlásnál 1200 Ft.
    2. Házhozszállítás - Utánvéttel (ilyenkor automatikusan a fizetésimód Utánvétre vált): 15.000 Ft végösszegű vásálásnál ingyenes, 15.000 Ft alatti végösszegű vásárlásnál 1500 Ft.
  12. A Vásárló a megrendelés leadását megelőzően az „Megismertem és elfogadom az ÁSZF-et” négyzet bepipálásával kifejezetten nyilatkozik arról, hogy a jelen ÁSZF-et megismerte és azt elfogadja. A Vásárló a megrendelés leadását megelőzően az „Megismertem és elfogadom az Adatkezelési szabályzatot” négyzet bepipálásával kifejezetten nyilatkozik arról, hogy az Adatkezelési szabályzatot megismerte és azt elfogadja.
  13. Amennyiben a Vásárló rendelkezik vásárlási kedvezményt biztosító kóddal, úgy azt szintén a fizetési mód kiválasztásával egyidőben adhatja meg a „Van kuponkódod?” lapfül kinyitásával, melyet követően a rendszer automatikusan jóváírja a kedvezményt és annak mértékét levonja a megrendelés végösszegéből.
  14. Amennyiben a szállítási cím és a számlázási cím eltér, úgy a Vásárlónak – a „Számlázási cím eltér a szállítási címtől” négyzetből bepipálásával – lehetősége van megadni a megfelelő számlázási címet. A számlázási címhez a II/7.1.1-7.1.3. és 7.1.5. pont szerinti, illetőleg a II/7.2.1-7.2.3. és 7.2.5. pont szerinti adatok adhatók meg.
  15. Amennyiben a Vásárló áfás számlát igényel a vásárlásához, úgy a Vásárlónak – a „Számlázási cím eltér a szállítási címtől” négyzetből bepipálásával – lehetősége van megadni a megfelelő adatokat az áfás számlához. A "Cég" mezőnél a cég nevét, egyéni vállalkozók esetében az egyéni vállalkozó nevét kell megadni (A számlázási címhez a II/7.1.1-7.1.3. és 7.1.5. pont szerinti, illetőleg a II/7.2.1-7.2.3. és 7.2.5. pont szerinti adatok adhatók meg.)
  16. A II/4-13. pont szerinti folyamatot követően a Vásárló a „Megrendelés és fizetés” gomb kiválasztásával küldheti el a kosár tartalma szerinti megrendelését a Kereskedő részére.
  17. A megrendelés leadása a Vásárló részéről ajánlati kötöttséget eredményez. A Szerződés abban az esetben jön létre, amennyiben a Kereskedő a Vásárló által a Regisztráció során vagy Regisztráció nélküli vásárlás esetén a megrendelés leadása során megadott e-mail címére 24 (huszonnégy) órán belül visszaigazolást küld a megrendelés elfogadásáról. Amennyiben ezen időtartamon belül a Kereskedő nem küld visszaigazolást, úgy a Vásárló ajánlati kötöttsége megszűnik és a Szerződés nem jön létre. Amennyiben a Szerződés ezen okból nem jön létre, úgy a Kereskedő visszatéríti a Vásárló részére az ajánlat alapján már megfizetett vételárat és egyéb költségeket az ajánlati kötöttség megszűnését követő 3 (három) munkanapon belül.
  18. Az ajánlat vagy a Szerződés alapján a Vásárló, illetőleg a Vásárló képviselője köteles a megrendelt Termékek vételárának és a megrendelés esetleges egyéb költségeinek megfizetésére.
  19. A bankkártyás fizetéseket a Kereskedő egy külön szolgáltató által üzemeltetett és biztosított, elkülönült online fizetési rendszer segítségével biztosítja. Az online fizetési rendszer mindenkori szolgáltatóját a Kereskedő jogosult egyoldalúan bármikor megválasztani azzal, hogy a szolgáltató személye a Honlapon feltüntetésre kerül. Az online fizetési rendszerrel kapcsolatos kérdéseket, igényeket és más megkereséseket a Vásárló a Honlapon feltüntetett szolgáltató felé jelezheti.
  20. Az utánvétes fizetés esetén a Kereskedő fenntartja a jogot, hogy 500.000 Ft feletti nettó értékű rendelésnél a fizetési módót a Vásárlóval egyeztetve, a Vásárló beleegyezésével banki átutalásos fizetésre, vagy bankkártyás fezetésre módosítsa. Ennek oka, hogy a legtöbb futárpostai szolgáltató ennél magasabb összegű rendelésnél nem kezel készpénzt.
  21. Banki átutalásos fizetés esetén a megrendelés elküldését követően a Vásárló díjbekérőt kap a Regisztráció során vagy Regisztráció nélküli vásárlás esetén a megrendelés leadása során megadott e-mail címre. A díjbekérőn feltüntetésre kerül a fizetendő összeg és a Kereskedő bankszámlaszáma. A Vásárló köteles a díjbekérő megküldését követő 3 (három) munkanapon belül megfizetni a díjbekérőn feltüntetett összeget. Amennyiben a Vásárló határidőn belül nem teljesíti a fizetést, úgy a Szerződés megszűnik és a megrendelés törlésre kerül.
  22. Amennyiben a vételár és egyéb költségek visszatérítésére vonatkozó kötelezettség áll fent, úgy azt a Kereskedő kizárólag banki átutalással teljesíti. A Kereskedő megkeresi a Vásárlót a teljesítési helyként szolgáló bankszámlaszám beszerzése végett. Amennyiben a Vásárló megtagadja a bankszámlaszám kiadását, úgy a Kereskedő nem köteles visszatérítést teljesíteni.
  23. A Termékek átvétele kizárólag futárpostai szolgáltató igénybevételével lehetséges. A Kereskedő fenntartja magának a jogot a mindenkori futárpostai szolgáltató megválasztására.
  24. A Szerződés alapján a Kereskedő vállalja, hogy a Vásárló által megrendelt Termékeket legkésőbb a II/18. pont szerinti végső szállítási határidőn belül, a Honlapon feltüntetett futárpostai szolgáltató igénybevételével a Vásárló által megadott szállítási címre szállítja, és ott a Vásárlónak vagy a Vásárló képviselőjének átadja. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a kiszállítást végző személy (futár) nem jogosult és nem köteles meggyőződni az átvevő személyéről, illetve ezen személy képviseleti jogosultságáról. A Vásárló és az átvevő személy eltérése esetén az ebből eredő kockázatot a Vásárló viseli.
  25. A Kereskedő a szállítást általában 3 (három) munkanapon belül teljesíti, azonban bizonyos körülmények – például, ha a Termék nincs raktáron - esetén a szállítás több időt vehet igénybe. A szállítás végső határideje 30 (harminc) nap.
  26. Bankkártyás fizetés és banki átutalásos fizetés esetén a szállítási határidő a Termék vételára és az egyéb költségek megfizetését követő napon kezdődik.
  27. A Szerződés létrejöttét követően a Kereskedő a Vásárló felé a Vásárló által megadott adatok alapján elektronikus számlát állít ki, és azt megküldi a Regisztráció során vagy Regisztráció nélküli vásárlás esetén a megrendelés leadása során megadott e-mail címre.
  28. A Kereskedő a Termékek tulajdonjogát a vételár teljes összegének kifizetéséig fenntartja, a Vásárló csak azután szerzi meg az adott Termék tulajdonjogát, hogy a teljes vételárat kifizette és a Terméket átvette.
  29. A Szerződésre irányadó nyelv a magyar. A Szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt a Kereskedő nem iktatja, az a későbbiekben nem hozzáférhető. A megrendelés adatait a Kereskedő iktatja és legalább öt évig – vagy ahogy azt a vonatkozó jogszabályok előírják –archiválja.
  30. Az ÁSZF elfogadásával a Vásárló egyúttal kijelenti, hogy megfelel az ÁSZF-ben rögzített követelményeknek. A Kereskedőnek nem feladata és nincs is rá lehetősége, hogy tudja, illetőleg kiderítse, hogy ki van az online tranzakciók során a felhasználói oldalon, ezért ennek felelőssége kizárólag a Vásárlót terheli.
  31. A Termékek kereskedelmi újra-, illetve továbbértékesítése nem engedélyezett. A Kereskedő ebből következően fenntartja a jogot arra, hogy ne fogadjon el olyan szerződéses ajánlatot, amelynél gyanú merül fel arra vonatkozóan, hogy kereskedelmi újra-, illetve továbbértékesítés céljából történt az ajánlattétel.

III. Regisztráció

  1. A Vásárlónak lehetősége van a Honlapon történő Regisztrációra és ezzel Felhasználói fiók létrehozására.
  2. A Regisztráció során a Vásárló a II/7. pontban megjelölt adatain túl az alábbi adatokat jogosult megadni:
    1. Természetes személy esetén születési dátum,
    2. Természetes személy Vásárló esetén a Vásárló neme.
  3. Regisztrációra lehetőség van akként, hogy a Vásárló a Facebook- vagy Google-fiókjával, illetve az Apple ID-jával bejelentkezik a Honlapon. Ezen esetben a Kereskedő az adott fiókban publikusként megadott adatokat fogja felhasználni.
  4. A Regisztrációra a Vásárló nem köteles, azonban a Regisztráció előnyös lehet a Vásárló számára az alábbi okokból:
    1. A Vásárlónak a Regisztrációt követő megrendelések során nem szükséges ismételten kitölteni az adatait, azokat a rendszer automatikusan kitölti. A Regisztrációval rendelkező Vásárlónak is lehetősége van a megrendelés elküldése előtt eltérő szállítási és számlázási címet megadni.
    2. A Kereskedő egyoldalúan kedvezményt biztosíthat a Regisztrációval rendelkező Vásárlónak.
    3. Amennyiben egy Termék aktuálisan nem elérhető a Kereskedőnél, úgy a Regisztrációval rendelkező Vásárló beállíthatja, hogy a Kereskedő e-mailben értesítse, amennyiben a Termék elérhetővé válik.

IV. Adatbeviteli hibák felismerésének és kijavításának technikai lehetőségei a Szerződéskötést megelőzően és azt követően

  1. A kosár tartalma a megrendelés elküldése előtt bármikor ellenőrizhető, változtatható vagy törölhető.
  2. A megadott adatok (pl.: számlázási cím, szállítási cím, név) a Regisztrációhoz kapcsolódóan bármikor ellenőrizhetők, változtathatók a Személyes profil felületén.
  3. A számlázási név és cím a megrendelés elküldése előtt módosítható, azonban annak a megrendelés leadását követő módosítására nincs lehetőség.
  4. A megrendelés leadása előtt a Vásárló áttekintheti és módosíthatja a megrendelése minden adatát.
  5. A megrendelés elküldését követően, téves rendelés vagy téves adatok megadása esetén a Vásárló a Kereskedő ügyfélszolgálatának jogosult jelezni a hibát. A Termékeknek a fuvarozó részére történt átadását követően adatmódosításra nincs lehetőség.

V. Árak feltüntetése

  1. A Honlapon a Termékekhez rendelt vételárak magyar forintban (HUF) kerülnek feltüntetésre és tartalmazzák az általános forgalmi adót.
  2. A feltüntetett vételár nem tartalmazza az esetleges szállítási költséget, az utánvét költségeit és a VIII. rész szerinti kedvezményeket.
  3. A termékoldalon feltűntetett "RRP" ("Recommended Retail Price"), a beszállítók által ajánlott kiskereskedelmi fogyasztói ár. A "Különbség" így az az elméleti összeg, ami az RRP-hez viszonyítja a jelenlegi árat. Az RRP a fogyasztók árak közötti tájékoztatását segíti.
  4. A Kereskedő semmilyen esetben nem téríti vissza a Vásárló részére az általános forgalmi adót, kivéve, amennyiben a teljes vételár visszatérítésre kerül.
  5. Amennyiben a Kereskedő minden gondossága és körültekintése ellenére hibás ár kerül feltüntetésre a Honlapon, akkor a Kereskedő nem köteles a Terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a Vásárlónak a helyes és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében Vásárló elállhat vásárlási szándékától.
  6. Hibás árnak minősül, amennyiben egyértelműen megállapítható, hogy az adott Termék és a feltüntetett vételár vonatkozásában feltűnő értékaránytalanság áll fent vagy amennyiben az adott Termék vételára jelentősen eltér a kereskedelmi forgalomban kapható hasonló vagy ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkező termékek vételárától.

VI. Szavatosság

  1. Kereskedő az általa értékesített Termékek tekintetében kellékszavatosságot vállal. A Kereskedő szavatolja a Vásárlónak, hogy a Termék az átadáskor sérülésmentes. A Kereskedő szavatolja továbbá, hogy a Termék Vásárló általi átvételének időpontjában:
    1. rendelkezik mindazon jellemzőkkel, melyeket a Kereskedő vagy a gyártó általi leírás tartalmaz,
    2. a megfelelő mennyiségben kerül leszállításra,
    3. megfelel a jogszabályi előírásoknak.
  2. Ha a Termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a jelen ÁSZF-ben, a Szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi és mennyiségi követelményeknek, úgy a Kereskedő hibásan teljesít.
  3. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Kereskedővel közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.
  4. Amennyiben a hibás teljesítés a Termék hibája miatt következett be, úgy a Vásárló jogosult arra, hogy
    1. a Termék kijavítását vagy kicserélését kérje a Kereskedőtől, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha a Kereskedőnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a Termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet vagy
    2. a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Kereskedő költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy
    3. a Szerződéstől elállhat, ha a Kereskedő a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
  5. Amennyiben a hibás teljesítés a nem megfelelő mennyiség vagy téves Termék szállítása okán következett be, úgy a Vásárló jogosult arra, hogy a rendelésnek megfelelő Termék szállítását igényelje a megfelelő mennyiségben vagy jogosult elállni a Szerződéstől.
  6. A Kereskedő vállalja, hogy a Terméket saját költségére elszállítja és a megrendelés során megadott szállítási címre a megfelelő Terméket ismét kiszállítja, amennyiben
    1. a hibás teljesítés a Termék hibája miatt következett be, és a Vásárló a Termék kicserélését igényelte,
    2. a hibás teljesítés a nem megfelelő mennyiségű Termék szállítása miatt következett be, és a Vásárló a megfelelő mennyiségű Termék szállítását igényli,
    3. a hibás teljesítés a nem megfelelő Termék szállítása miatt következett be, és a Vásárló a megfelelő Termék szállítását igényli.
  7. A kijavítással vagy kicseréléssel a kijavított, illetőleg a kicserélt Termék vagy alkotórész tekintetében a szavatossági határidő újból kezdődik.
  8. Amennyiben a Vásárló szavatossági igényt kíván érvényesíteni, úgy a szavatossági igényt a Kereskedő ügyfélszolgálatának címére, illetőleg e-mail címére küldheti meg. Az igényérvényesítés során a Vásárló köteles megjelölni a megrendelés azonosítószámát, valamint azt, hogy mely szavatossági igényt választja. Amennyiben a Vásárló a Szerződéstől eláll, úgy arra az ÁSZF 2. számú függeléke szerinti a Honlapról letölthető formanyomtatványt is jogosult használni.
  9. Hibás teljesítéssel kapcsolatban szavatossági igényt nem lehet érvényesíteni, ha a Vásárló a Termék hibájával tisztában volt, mielőtt átvette a Terméket vagy az adott hibát a Vásárló okozta.
  10. A szavatosságvállalás a Termékek Vásárló általi átvételétől számított 12 (tizenkettő) hónapig tart. Az érintett Termék kicserélésével a szavatosság újból kezdődik.

VII. Fogyasztókra vonatkozó rendelkezések

  1. Amennyiben a Vásárló egyúttal Fogyasztónak is minősül (a jelen rész alkalmazásában: „Fogyasztó”), úgy a Felek között megkötött Szerződés fogyasztói szerződésnek minősül. A fogyasztói szerződésekre az ÁSZF rendelkezéseit a jelen részben megjelölt rendelkezésekkel együttesen kell értelmezni.
  2. Kellékszavatosság
    1. Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a Termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
    2. Kellékszavatossági igény érvényesítése során a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
    3. A Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el, azaz a szavatosságvállalás a Termékek Fogyasztó általi átvételétől számított 24 (huszonnégy) hónapig tart.
  3. Termékszavatosság
    1. A Fogyasztó követelheti a Termék gyártójától, hogy a Termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a Terméket cserélje ki. A Termék akkor hibás, ha nem felel meg a Terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
    2. A jelen pont alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója, azaz a Kereskedő is.
    3. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval, illetőleg a Kereskedéssel közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
    4. A gyártót, illetőleg a Kereskedőt a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 24 (huszonnégy) hónapig terheli.
  4. Elállás a Szerződéstől (1. számú függelék – Elállási mintatájékoztató)
    1. A Fogyasztó jogosult a Szerződéstől a Termékek kézhezvételét követő 14 (tizennégy) naptári napon belül indoklás nélkül elállni.
    2. Amennyiben a Fogyasztó el kíván állni, úgy ezen igényét a Kereskedő ügyfélszolgálatának címére, illetőleg e-mail címére küldheti meg írásban. A bejelentés során a Fogyasztó köteles megjelölni a megrendelés azonosítószámát, valamint köteles egyértelműen rögzíteni az elállás tényét. Amennyiben a Fogyasztó a Szerződéstől eláll, úgy arra az ÁSZF 2. számú függeléke szerinti, a Honlapról is letölthető formanyomtatványt is jogosult használni.
    3. Elállás esetén a Fogyasztó
      1. a Termékek átvételét megtagadja,
      2. a Termékeket visszaadja a kiszállítást végző személynek (futár) vagy
      3. a Termékeket saját költségén visszajuttatja a Kereskedő ügyfélszolgálatának címére.
    4. A VII/4.3.3. pont szerinti elállás esetén a Fogyasztó köteles a Terméket saját költségén visszajuttatni a Kereskedő részére az elállás közlését követő 14 (tizennégy) napon belül.
    5. Elállás esetén a Kereskedő vállalja, hogy a megrendelt Termékek vételárát – amennyiben az megfizetésre került - az elállásra vonatkozó nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Fogyasztó részére, amennyiben a termék visszaérkezett a raktárba és nem látszik használatból eredő hiba. Utánvéttel történő fizetés esetén a Kereskedő felveszi a kapcsolatot a Fogyasztóval a visszatérítéshez szükséges banki adatok megszerzése érdekében.
    6. A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy bizonyos Termékek (fülhallgatók, fogkefék, fogkefe tartozékok, különböző szűrő tartozékok (beleértve a proszívó és légtisztító tartozékait), kisállat etető és itató termékeket) esetén egészségügyi és higiéniai okokból az elállási jogával nem jogosult élni, amennyiben azokat felbontotta vagy azok csomagolása sérült.
    7. A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Kereskedő jogosult a Termék vételárát mindaddig visszatartani, amíg nem kapja vissza a Terméket.
  5. Jótállás
    1. Kereskedő az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: „Jótállási rendelet”)alapján egyes Termékek tekintetében jótállásra kötelezett.
    2. Kereskedő a jótállást igazoló jótállási jegyet köteles a Termékkel együtt becsomagolni és azt a Termékkel együtt átadni a Fogyasztónak.
    3. A jótállás a Jótállási rendelet 1. számú mellékletében megjelölt, tartós fogyasztási cikknek minősülő Termékekre vonatkozik.
    4. A jótállás időtartama a jótállási jegyen feltüntetett időtartam, de legalább a Jótállási rendeletben meghatározott időtartam.
    5. A Kereskedő abban az esetben mentesül a felelősség alól felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba a Termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza. Nem tartozik a jótállás körébe a hiba, ha az a Fogyasztónak felróható okból – például: szakszerűtlen tárolás, nem a rendeltetésnek megfelelő használat – következett be.
    6. Jótállás körébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó választása szerint:
      1. a Termék kijavítását vagy kicserélését kérje a Kereskedőtől, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Kereskedőnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a Termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet vagy
      2. a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Kereskedő költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy
      3. a Szerződéstől elállhat, ha a Kereskedő a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
    7. A Kereskedő jogosult egyoldalúan a jelen, VII/5. pont szerinti feltételeknél a Fogyasztó számára kedvezőbb feltételeket, például hosszabb jótállási időt biztosítani.
    8. A Kereskedő jogosult a Termék egyes alkotórészeire külön is jótállást biztosítani.
    9. Jótállás időtartama ECO termékek esetén:
  • 10.000,- Ft – t elérő, de 100.000,- Ft-t meg nem haladó bruttó vételár esetén 1 év;
  • 100.000,- Ft-t meghaladó, de 250.000,- Ft-t meg nem haladó bruttó vételár esetén 2 év;
  • 250.000,- Ft feletti bruttó vételár esetén pedig 3 év.
  • Jótállás időtartama okostelefonoknál:
    • 10.000,- Ft – t elérő, de 100.000,- Ft-t meg nem haladó bruttó vételár esetén 2 év;
    • 100.000,- Ft-t meghaladó, de 250.000,- Ft-t meg nem haladó bruttó vételár esetén 2 év;
    • 250.000,- Ft feletti bruttó vételár esetén pedig 3 év.
  • Párhuzamos fogyasztói igények
    1. Kellékszavatossági igény és jótállás igény, valamint termékszavatossági igény és jótállási igény ugyanazon hiba tekintetében, egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthető. Amennyiben nem egyértelmű, hogy a Fogyasztó kellékszavatossági igényt, termékszavatossági igényt vagy jótállási igényt érvényesít, úgy a Kereskedő a Fogyasztó számára kedvezőbb módon értékeli az igénybejelentést.
  • Vitarendezés
    1. A Fogyasztó fogyasztói jogvita esetén – a XI. részben megjelölt vitarendezési fórumok igénybevételén túlmenően - jogosult a lakóhelye szerinti illetékes megyei békéltető testülethez fordulni. A Kereskedő tájékoztatja a Fogyasztót, hogy a tanács döntésének ezzel ellenkező nyilatkozat hiányában nem veti alá magát.
    2. Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztónak minősülő Fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken [https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show] keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
      1. A Fogyasztónak ehhez regisztrálnia kell, továbbá hiánytalanul ki kell töltenie az eljáráshoz kapcsolódó kérelmet, majd azt elektronikusan kell megküldenie Békéltető Testület részére a platformon keresztül.
      2. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
  • A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról lásd még az ÁSZF 3. számú függeléke szerinti mintatájékoztatót.
  • VIII. Kedvezmények, hűségprogram

    1. Kereskedő jogosult egyoldalúan bizonyos Termékek, illetve Termékek bizonyos csoportja tekintetében árkedvezményt biztosítani.
    2. Kereskedő jogosult egyoldalúan a Regisztrációval rendelkező Vásárlók részére árkedvezményt biztosítani.
    3. A Kereskedő meghirdeti a Regisztrációval rendelkező Vásárlók részére a „Mi-Coins” hűségprogramot. A hűségprogram keretében a Regisztrációval rendelkező Vásárló minden vásárlása után meghatározott mérték „Mi-Coin”-t kap, melyeket a jóváírást követő 720 (hétszázhúsz) napon belül jogosult beváltani. A „Mi-Coin”-ok beváltásával a Vásárló meghatározott Termékekre vételárkedvezményt kap. A „Mi-Coin”-ok beváltásával a Vásárló „Mi-Coin” egyenlege a beváltott „Mi-Coin”-ok számával csökken.

      Abban az esetben, ha a vásárló eláll az, általa az online áruházban, megvásárolt áruk vásárlására vonatkozó szerződéstől, vagy törli a leadott megrendelést, a vásárlónak vásárlásért járó Mi Coin-jai törlésre kerülnek. A fent leírt esetben, ha az áruk kifizetésének egy részét a vevő a korábban birtokolt virtuális pontok átváltásával a vevő által generált kedvezménykóddal fizette ki, annak értéke Mi Coinok formájában visszakerülnek a vevő számlájára. Abban az esetben, ha a vásárló visszalép egy megrendeléstől, vagy törli azt, de az érte kapott virtuális pontokat még a törlés előtt felhasználja, a résztvevő virtuális pontegyenlege a törölt megrendelésen belül kapott virtuális pontok ellenértékével csökken. Az előző mondatban leírt helyzetben a vevő virtuális pontegyenlege negatívvá (nullánál kisebbé) válhat, ha a résztvevő aktuális virtuális pontegyenlege kevesebb, mint a törölt virtuális pontok száma. A résztvevőnek kiosztott további virtuális pontokat először jóvá kell írni, hogy a résztvevő virtuális pontegyenlege "0"-ra feltöltődjön.

      A „Mi-Coins” hűségprogram részletes feltételeiről a Vásárló a Honlapon tájékozódhat.

    IX. Hírlevél, marketing

    1. A Kereskedő a Vásárló kifejezett hozzájárulása esetén jogosult a Vásárló részére hírlevelet küldeni, illetve más marketingcélú megkereséssel fordulni a Vásárló felé.
    2. A Kereskedő a Vásárló kifejezett hozzájárulása esetén jogosult a Vásárló részére SMS üzenetet küldeni, illetve más, telefonos marketingcélú megkereséssel fordulni a Vásárló felé.

    X. Adatvédelmi rendelkezések

    1. A Kereskedő a Vásárló által rendelkezésre bocsátott személyes adatokat célhoz kötötten, kizárólag a jelen ÁSZF, valamint a Szerződés teljesítése és az esetlegesen létrejövő Szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A Kereskedő a Vásárló adatait harmadik félnek nem adja ki, ide nem értve olyan harmadik személyt, aki a Szerződés teljesítésében közreműködik (pl. a mindenkori fuvarozó), továbbá a bíróság vagy bármely hatóság erre kötelező határozatát.
    2. A Kereskedő a Vásárló adatainak kezelésekor a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletének, valamint a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 2011. évi CXII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései, továbbá saját adatkezelési szabályzata (https://mi-home.hu/adatkezelesi-tajekoztato) (a továbbiakban: „Szabályzat”) szerint jár el.
    3. A Szabályzatot a Vásárló a személyes adatai megadását megelőzően jogosult megismerni, és a megrendelés leadását, illetve a Regisztrációt megelőzően köteles elfogadni. A Szabályzat elfogadásának hiányában a Szerződés nem jön létre.

    XI. A Honlap működésével kapcsolatos felelősség, szerzői jogok, védjegyek

    1. A Termékeknél megjelenített képek és színek illusztrációk, ezért azok a valóságtól eltérhetnek. A Honlapon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért, az esetleges egyéb hibákért, elírásokért a Kereskedő nem vállal felelősséget.
    2. A Kereskedő nem vállal felelősséget:
      1. az internetes hálózatban történő bármilyen működési hibáért, illetve a Honlap használatának ezen hibákon alapuló akadályoztatásáért, zavaraiért és az ezekből adódó következményekért,
      2. bármilyen adat, vagy akár elküldött akár fogadott e-mail elvesztéséért, meg nem érkezéséért, késlekedéséért és az ebből adódó következményekért,
      3. akár a küldő, akár a fogadó oldalán a spam-szűrő túlzott aktivitása miatt a leveleknek Levélszemét/Spam/Promotion stb. mappába kerüléséért, illetve az ebből adódó következményekért, esetleges elvesztésért, törlésért,
      4. bármelyik kommunikációs vonalban történő bármilyen meghibásodásért, akár a küldő, akár a fogadó oldalán, akár a közbeeső csatornák bármelyikén,
      5. bármely, az ügylet során használt szoftver nem megfelelő működéséért.
    3. Kereskedő fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a https://mi-home.hu domain névre, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire.
    4. A Honlap és annak tartalma szerzői jogi védelem alatt áll. Tilos a Honlap tartalmának – ideértve különösen, de nem kizárólagosan a Kereskedő védjegyeinek felhasználása, másolása, sokszorosítása a Kereskedő engedélye nélkül. Tilos a Honlapon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése. Ezen rendelkezések hatálya alól kivételt képez az ÁSZF-nek és a Kereskedő adatkezelési szabályzatának megismerés céljából történő letöltése.

    XII. Információ, panaszkezelés, vitarendezés

    1. A megrendelésekkel kapcsolatos tájékoztatás, a panaszok kezelése, valamint a Vásárlók egyéb igényeinek kielégítése érdekében ügyfélszolgálatot működtet.
    2. Az ügyfélszolgálat elérhetőségei:
      1. Cím: 05-800 PRUSZKÓW TRAKTOWA 6., Lengyelország
      2. Postacím: 05-800 PRUSZKÓW TRAKTOWA 6., Lengyelország
      3. E-mail cím: info@mi-home.hu
      4. Telefonszám: 0614450341
    3. Az ügyfélszolgálat munkanapokon 8:00 és 16:30 óra között érhető el telefonon, valamint személyesen.
    4. A Kereskedő nem vetette alá magát semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek.
    5. Mind a fogyasztónak nem minősülő, mind a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk., valamint a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. rendelkezései szerint. Az ÁSZF és a Szerződés alapján a Felek közötti jogvitára a magyar jog, az eljárásra a magyar nyelv a kötelező erejű. A fogyasztónak nem minősülő Vásárló esetében a jogvita elrendezésének helye a Kereskedő székhelye szerint illetékes bíróság.

    XIII. Záró rendelkezések

    1. A Kereskedő jogosult jelen ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre, megkötött Szerződésekre alkalmazandóak. A Kereskedő fenntartja a jogot, hogy előzetes figyelmeztetés nélkül bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Honlapon.
    2. Jelen ÁSZF és a Szerződés valamely kikötésének érvénytelensége nem érinti a többi rendelkezés érvényességét. Az érvénytelen kikötés helyébe olyan rendelkezésnek kell lépnie, amely leginkább megfelel a Felek szerződéskötéskori akaratának és jogszerű.
    3. A jelen ÁSZF-ben, valamint a Szerződésben nem szabályozott kérdésekre a magyar jogszabályok, különösen a Ptk. rendelkezései irányadók.

    2021.11.08
    Rolv Group Sp. Z. O. O.

    1. sz. függelék – Elállási mintatájékoztató

    A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

    Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szerződéstől.

    Higiéniai okok miatt a fülhallgatókat, fogkeféket, fogkefe tartozékokat, különböző szűrő tartozékokat (beleértve a proszívó és légtisztító tartozékait), kisállatetető és -itató termékeket a gyári csomagolás felbontása után nem cseréljük, vagy váltjuk vissza. Kérjük minden esetben ellenőrzze a megvenni kívánt tartozékok kompatibilitását. (A fülhallgatóknál egyéni elbírálást alkalmazunk, méltányosság képpen.)

    Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

    Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Rolv Group Sp. Z. O. O. Ügyfélszolgálat (postacím: 05-800 PRUSZKÓW TRAKTOWA 6. Lengyelország ; telefonszám: 0614450341; e-mail cím: info@mi-home.hu). Ebből a célból felhasználhatja a 3. számú függelék szerinti elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

    Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

    A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

    A terméket Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

    A termék visszaküldésének közvetlen költségét – azaz a megrendelés leadáskor feltüntetett fuvarozási költséget - Ön viseli.

    Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

    2. sz. függelék – Elállási/felmondási nyilatkozatminta mintatájékoztató

    A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

    (csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

    Címzett: Rolv Group Sp. Z. O. O. Ügyfélszolgálat (postacím: 05-800 PRUSZKÓW TRAKTOWA 6., Lengyelország ; telefonszám: 0614450341; e-mail cím: info@mi-home.hu )

    Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

    Megrendelés azonosítószáma:

    Átvétel időpontja:

    A fogyasztó(k)/vásárló(k) neve:

    A fogyasztó(k)/vásárló(k) címe:

    A fogyasztó(k)/vásárló(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

    Kelt

    3. sz. függelék – A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

    A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

    1. Kellékszavatosság

    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

    Ön a Rolv Group Sp. Z. O. O. (székhely: 05-800 Pruszków, Traktowa 6., Lengyelország; cégjegyzékszám: 0000387535; Magyarországon bejegyzett adószám: HU30547874; rövid cégnév: Rolv Group Sp. Z. O. O.; képviseli: Leszek Marek Sowiński) hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

    Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

    Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

    Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

    Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

    Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

    Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

    Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

    A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Rolv Group Sp. Z. O. O. (székhely: 05-800 Pruszków, Traktowa 6., Lengyelország; cégjegyzékszám: 0000387535; képviseli: Leszek Marek Sowiński) vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

    2. Termékszavatosság

    Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

    Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

    Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

    Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

    Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

    Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

    Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

    Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

    Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

    A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

    - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

    - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

    - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

    Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

    3. Jótállás

    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

    Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Rolv Group Sp. Z. O. O. (székhely: 05-800 Pruszków, Traktowa 6., Lengyelország; cégjegyzékszám: 0000387535; képviseli: Leszek Marek Sowiński) jótállásra köteles.

    Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

    Önt az átadott jótállási jegyen feltüntetett határidőben a kellékszavatosságra vonatkozó jogosultságok illetik meg.

    Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

    A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

    Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.